Pelvis Egzersizleri Nasıl Yapılır?
12 Temmuz 2024

Pelvis Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Pelvis Egzersizleri

İdrar torbası, rektum, vajina ve rahmi sarıp destekleyen pelvis kemiğinde bulunan kasları kuvvetlendirmek için yapılan pelvis egzersizleri, pelvis kaslarını güçlendirmek, idrar tutamama problemini çözmek ve cinsel hayatı iyileştirmek amacıyla yapılır. Kegel egzersizleri olarak da bilinen pelvis egzersizleri, pelvik kemiğindeki kasların doğum anında kasılma görevini üstlenmesi ve doğumda büyük bir rol oynaması nedeniyle hamilelik döneminde ve doğumdan sonra yapılması oldukça faydalı olan egzersizler arasındadır. Pelvis egzersizleri, kadınlarda gülme, öksürme ve hapşırma gibi durumlarda ortaya çıkan idrar kaçırma problemine karşı da oldukça etkilidir.

Pelvis Egzersizlerinin Faydaları

Pelvis egzersizleri, güçsüzleşmiş ve yıpranmış kasların idrar kaçırma problemine yol açması nedeniyle, bu kasların görevlerini düzgün bir şekilde yerine getirmesi için yapılabilir. Aynı zamanda, kadınların cinsel hayatında oldukça önemli olan bu kasların güçlenmesi, daha iyi bir cinsel hayat yaşanmasında da etkili olur. Pelvis egzersizlerinin bu kasların güçlenmesinde büyük bir etkisi vardır.


Pelvis egzersizleri her zaman ve her yerde oldukça kolay uygulanabilir. Pelvis egzersizi yapmak için öncelikle mesanenin boş olmasına özen gösterilmelidir. Bu nedenle, egzersizi yapmadan önce idrarın yapılmış olmasında fayda vardır. Düz bir zemine sırt üstü uzanın ve sağ ve sol ayaklarınızın tabanları yere yapışık olacak şekilde dizlerinizi gövdenize doğru hafifçe çekin. Vücudunuzu hareket ettirmeden ve belinizin yukarı doğru kalkmasına engel olarak yalnızca kalça kaslarınızı tuvaletinizi sıkıyormuş gibi kasın. Bu şekilde 10 saniye kaldıktan sonra kası gevşek bırakın. Bu hareketi günde 3 defa, 10 defa tekrar edebilirsiniz. Bu egzersizi yatarak yapabileceğiniz gibi, aynı zamanda ayakta, oturarak ve her ortamda kolaylıkla yapabilirsiniz. Aynı zamanda idrar yaparken idrarı yarıda keserek pelvik kasların kasılmasını sağlayabilirsiniz. Bu egzersiz uygulanırken kesinlikle karın kaslarını kullanmamaya özen gösterip doğru nefes alıp vermeye çalışmalısınız. Yapılması oldukça kolay olan pelvik egzersizler, düzenli olarak uygulandığında çoğunlukla 4-6 hafta arasında etkilerini gösterir.

Pelvis Egzersizlerinin Ekstra Faydaları

Pelvis egzersizleri sadece idrar tutamama sorununu çözmekle kalmaz, ayrıca:

  • Pelvik organ sarkmalarını önler.
  • Doğum sonrası iyileşme sürecini hızlandırır.
  • Bağırsak sağlığını iyileştirir.
  • Genel olarak vücut dengesini ve duruşunu geliştirir.
Düzenli olarak yapılan pelvis egzersizleri, genel sağlığınızı ve yaşam kalitenizi artırmada önemli bir rol oynar. Bu nedenle, bu egzersizleri günlük rutininize dahil etmek, uzun vadede büyük faydalar sağlar.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Pelvis Nedir?

Pelvis Nedir?

Pelvis Renalis Yapısı

Pelvis Renalis Yapısı

Renal Pelvis Boyutu

Renal Pelvis Boyutu

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kemik Pelvis Görevleri Nelerdir?

Kemik Pelvis Görevleri Nelerdir?

Pelvis Kırığı Belirtileri ve Tedavisi

Pelvis Kırığı Belirtileri ve Tedavisi

Pelvis Kırığı İyileşme Süresi

Pelvis Kırığı İyileşme Süresi

Pelvis Türleri ve Özellikleri

Pelvis Türleri ve Özellikleri

Pelvis Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Pelvis Kanseri Belirtileri Nelerdir?